Programok

A program koncepciója

Az Egyesület a programjaival és működésével hozzá kíván járulni a célcsoport személyre szabottan történő, egyéni képességekhez illeszkedő ideális fejlesztéséhez, amely hiányosságot leginkább óvodában, iskolán kívüli, nem formális módszerekre épülő képzésekkel és foglalkozásokkal lehet kompenzálni, ennek érdekében a szervezet olyan fenntarthatósági készség és képességfejlesztő foglalkozásokat szervez, amellyel hozzájárul a régió és a kistérség tehetséges egyéneinek a felismeréséhez valamint a csoportok készség és képességfejlesztéséhez. A szervezet fő szolgáltatási portfólióját tekintve - a természettudományos ismeretek fejlesztéséhez valamint a fenntartható és környezettudatos életmód hangsúlyozásához - elengedhetetlenül szükséges a hatékony ismeretátadás, közös egyéni vagy közös/csoportos (generációs) tapasztalatátadás elősegítése. A programok fejlesztő tevékenységeinek tartalma a természettudományos, környezettudományos és fenntarthatóságot közvetítő interaktív témakörökre épít melynek megnyilvánulása indoor és outdoor elméleti és gyakorlati foglalkozások szervezésében kristályosodik ki a résztvevő korcsoportok és közösségek számára mind közösségformáló és közösségépítő tevékenység keretében.

A célok

A fejlesztő tevékenység konkrét és specifikus célja, hogy a foglalkozásokon keresztül a résztvevő szervezetek és személyek életmódja és az ehhez kapcsolódó viselkedésmintája pozitív irányú befolyásolásra fog irányulni: az aktív közösségi aktivitás mellett a környezettudatosságra és a fenntarthatóságra épülő fogyasztói értékrendjük kiépítéséhez szükséges kompetenciák fejlődnek, a feldolgozott tématerületekkel kapcsolatos ismereteik bővülnek, a problémák iránti fogékonyság a nem-formális módszertan alkalmazásán keresztül hatékonyan fejlődik, a környezeti nevelés a körükben széles körben elterjed.

A tervezett eredmények

A program várható eredményei hosszútávon, hogy a résztvevő generációk környezetkultúrája, környezet-etikájának minősége javul, aktív, élő kapcsolati hálót alakítanak ki egymás között és helyi, kistérségi és regionális érdekeltekkel, kiaknázzák a hálózati együttműködés előnyeit, viselkedésváltozás, magatartásformáik vonatkozásában pozitív javulás történik, a fenntarthatósági és természettudományos ismeretekkel rendelkező fiatalok száma emelkedik a célcsoportban, ezáltal a célcsoport élethelyzete, ismertanyaga, fenntarthatósági mutatói emelkednek.

A megvalósítási munkaformák

  1. Interaktív előadás: Olyan monologikus szóbeli közlési módszer, amely egy-egy téma logikus, részletes, viszonylag hosszabb ideig tartó kifejtésére szolgál. Az előadás terjedelme 15–20 perctől 1,5-2 óráig terjedhet, főként a hallgatóság előzetes tapasztalatainak függvényében;
  2. Csoportfoglalkozás: Keretszerű tematikával rendelkező, a tématerülettől függően egy vagy több alkalomból álló foglalkozás;
  3. Klubfoglalkozás: Tematikus programsorozat egy meghatározott tématerületen egy konkrét célcsoport számára;
  4. Szakmai fórum: Adott tématerülethez kapcsolódó rendszeres időközönként szervezett esemény, melyen a bemutatótó / tanácsadást / eladást végző / szervező szakértő szaktudását a résztvevők konkrét kérdéseivel és problémáival kell kapcsolatba hozni;
  5. Rendezvény: Egy vagy több tématerülethez kapcsolódó élményszerű, tapasztalati úton való ismeretszerzésre is lehetőséget biztosító egész napos rendezvény
  6. Verseny / vetélkedő: Előre meghatározott tématerületen tartott szabadidős tevékenység, amelynek győzteseit a verseny végén díjazzák, nem rendszeres, ismeretszerzésre is alkalmas program, mely eredményhirdetéssel, díjazással zárul
  7. Interaktív kiállítás: Egy vagy több tématerülethez kapcsolódó (interaktív) kiállítás szervezése, mely lehet már létező program meghívása vagy önálló, saját fejlesztésű és tematikájú (interaktív) kiállítás is
  8. Tábor: Egy vagy több tématerülethez kapcsolódó élményszerű, tapasztalati úton való ismeretszerzésre is lehetőséget biztosító több napos ottalvós és nem ottalvós tábor jellegű programsorozat.